كمباين

ترويج كشاورزي مدرن و دامداري صنعتي

كمباين

كاهش هزينه توليد با استفاده از كمباين‌هاي مدرن كشاورزي

خبرگزاري تسنيم: رئيس هيئت مديره كارخانه ليزر برش فارس با اشاره به اينكه اكثر كمباين‌هاي موجود از نوع جاندير قديمي و معيوب است، گفت: استفاده از كمباين هاي مدرن و بومي هزينه توليد را در كشاورزي كاهش مي دهد.

محمدرضا زارعي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در شيراز با بيان اينكه كارخانه ليزر برش فارس در دو بخش توليد كمباين و پلت كمباين فعاليت مي‌كند، اظهار كرد: با استفاده از فناوري ملي و نيروهاي متخصص كشور خوشبختانه كمباين ملي را  در اين كارخانه طراحي كرده و ساختيم.

وي با بيان اينكه نتيجه آزمايش اين كمباين‌هاي وطني رضايت بخش بوده، افزود: اين كمباين سبب برداشت بهينه غله شده و از توليد ضايعات گندم جلوگيري مي‌كند.

زارعي با بيان اينكه كمباين‌ها هم اكنون به خط توليد رسيده و آماده توليد انبوه است، گفت: جهاد كشاورزي استان فارس در تمام مراحل ساخت، آزمايش و تاييد كمباين‌ها حضور داشته  است.

وي با بيان اينكه توليد انبوه اين كمباين‌ها نياز به تامين هزينه و بودجه فراوان دارد، خاطر نشان كرد: پيش‌بيني ساخت حدود 300 پلت فرم جديد در شركت ليزر برش فارس براي جايگزين شدن با پلت‌ فرم‌هاي قديمي شده است.  

رئيس هيئت مديره كارخانه ليزر برش فارس با بيان اينكه ساخت اين پلت فرم‌ها نيز نياز به تامين هزينه دارد، افزود: با توجه به كمبود بودجه جهاد كشاورزي، تاكنون بخش كمي از اين بودجه تامين شده است.

وي با بيان اينكه براي توليد گندم عوامل زيادي آب، كود و بذر  كافي بايد تامين شود كه هزينه ي زيادي دارد، گفت: از همه مسئولين مي‌خواهيم براي توسعه كشاورزي استان فارس هزينه لازم براي ساخت كمباين نيز تامين كنند.

زارعي با اشاره به اينكه اكثركمباين‌هاي موجود از نوع جاندير قديمي و معيوب است، بر لز وم تعويض آن تاكيد كرد و افزود:  اگر كمباين‌هاي بومي در فارس ساخته و جايگزين اينها شود درصد ضايعات غله در هنگام برداشت كاهش مي‌يابد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.